O mnie

Moje zdjęcie
Do tej pory byłam strasznie zabieganą osobą, wiecznie marudziłam, że brakuje mi czasu – na wszystko! Ciągle nie szczęśliwa, postanowiłam to zmienić, kiedy zauważyłam jak wielką satysfakcje sprawiło mi upieczenie ciasta, którym zajadał się każdy a w szczególności ja! Kolejnym bodźcem który nakłonił mnie do spożytkowania mego czasu troszkę inaczej było wyjście do indyjskiej restauracji Jai Ho(http://www.jai-ho.co.uk/index.html) Dziekuje. Wspaniałe smaki innej kuchni obudziły we mnie chęć odkrywania i poznawania różnych ciekawych dań. Przecież jedzenie to sama przyjemność. Do tego wszystkiego przyglądam się Ewie Ch. (nawet pare razy poćwiczyłam) i kolejnym składnikiem mego szczęścia będzie właśnie pokochanie mojego ciała (kobiety musimy zaakceptować i polubić się takimi jakimi jesteśmy a te „wady” to tak naprawdę zalety! –o tym jeszcze rozwinę osobny ciekawy post. Więc do dzieła!

środa, 13 lutego 2013

"keep calm and ...".leave me a comment*

Witajcie, jestem nowa w te klocki, mój pierwszy blog...Miło by było zdobyć obserwatorów i odpowiadać na komentarze jednak na wszytko trzeba sobie zapracować. Postanowiłam więc dziś napisać krótki (mam nadzieje) post na temat relaxu po ciężkim, długim, zimowym dniu...

Słowo relaks albo relax z czym wam się kojarzy?

  • -plaża
  • -słońce
  • -wanna
  • -LAWENDA wąskolistna/lekarska (łac. Lawendula Angustifolia)
zdjęcie pobrane z http://czasnawnetrze.pl/kwiaty/Strona/10

"Lawenda stosowana w kosmetyce działa upiekszająco, wygładzając i rozjasniając skórę. Doskonale sprawdza się także jako dodatek do wyrobów kulinarnych, herbat, ciast i ciasteczek. Nasze babcie suszyły lawendę jako skuteczny środek przeciwko molom.

Lawenda lekarska to produkt ziołowy, całkowicie naturalny. Nie jest produktem na receptę i nie zawiera produktów na receptę.

Na dobry sen
Napar lawendowy: po łyżce stołowej suszonej lawendy i melisy zaparzać pod przykryciem przez 15 min. Dodać 2 łyżeczki miodu lipowego. Pić wieczorem przed snem.

Na uspokojenie
Herbatka z kwiatów lawendy: łyżkę kwiatów lawendy zalać szklanką gorącej wody, odstawić na 5 min. Przecedzić i wypić wieczorem przed snem

Lawenda usunie stres
Relaksująca kąpiel: 15 min rano w wodzie o temp. 28-30 st.C z dodatkiem garści soli kąpielowej z suszoną lawendą." (fragment ciekawego artykułu http://harfatraw.pl/index.php?page=lawenda).


Ciekawa jestem w jaki sposób odpoczywacie po całym dniu w pracy/szkole/dniu z dziećmi itp???.  Z chęcią poznam wasze metody relaksacyjne więc zapraszam do komentarzy.


Lawenda + ciepełko to jest to na co ja stawiam. Wanna pełna cieplutkiej wody, myjka, lawendowy olejek ok 10 kropel, jakieś świeczki albo raczej podgrzewacze. Para unosząca w powietrzu zapach lawendy i widok malutkich płomieni budzi we mnie poczucie spokoju. Do tego powolny masaż całego ciała za pomocą myjki lub gąbki.




Właściwości LAWENDER OIL olejku lawendowego (info z HERBGARDEN-OPAKOWANIE):
  • odkażające,
  • przeciw wirusowe,
  • relaksujące, uspokajające,
  • dobre dla skóry.


olejek lawendowy firmy HERBGARDEN

 Ja akurat używam tego bo jest łatwo dostępny.

Uwielbiam i zachęcam do wypróbowania lawendy!!! ;)



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz